راهنمای خرید چراغ

چه پروژکتور رشد گیاهی بخرم؟ بررسی مهم‌ترین فاکتورها قبل از خرید

راهنمای خرید پروژکتور رشد گیاه؛ کدام پروژکتور رشد گیاه را بخرم؟

پروژکتور رشد گیاه با تأمین نور مورد نیاز جهت عمل فتوسنتز، می‌تواند رشد بهتر گیاهان را به همراه داشته باشد. اگر چه در نگاه اول ممکن است انتخاب پروژکتور رشد گیاه آسان به نظر برسد اما یک جستجوی سایت متوجه خواهید شد که با توجه به تنوع زیاد این محصولات در بازار چندان هم راحت نخواهد بود.

اما چگونه پروژکتور رشد گیاه مناسب خریداری کنیم؟ چه فاکتورهایی باید بررسی شود؟ احتمالا اینها سوالاتی است که در ذهنتان شکل گرفته است. اصلا نگران نباشید در این مطلب از پرتو نور توس پارامترهای مهم برای خرید پروژکتور رشد گیاه مثل نیاز گیاهان، طیف نوری پروژکتور رشد گیاه، طول عمر، محدوده پوشش نور، شدت روشنایی و شار نوری که می‌تواند خرید شما را تحت تاثیر قرار دهد بررسی شده است. پس از مطالعه این راهنمای خرید پروژکتور رشد گیاه به راحتی می‌توانید پروژکتور مناسب را خریداری کنید.

فاکتورهای مهم برای خرید پروژکتور رشد گیاه

پروژکتورهای رشد گیاه دارای پرتوهای نوری هستند که بسیار به نور خورشید شباهت دارد. این نور در تحریک گیاهان برای رشد و عمل فتوسنتز نقش مؤثری را ایفا می‌کنند. توجه کنید که چراغ‌های معمولی فاقد این نور لازم برای رشد گیاه هستند. حتی قرار دادن گیاه در مقابل پروژکتورهای معمولی، موجب سوختن و زرد شدن برگ گیاهان می‌شود. بنابراین خرید پروژکتور رشد گیاه در صورتی که گیاهان شما به نور طبیعی خورشید دسترسی نداشته باشند مهم است.

فاکتورهای بسیاری وجود دارند که برای خرید پروژکتورهای رشد گیاه باید مد نظر قرار گیرد. در ادامه تمام این فاکتورها بررسی شده است. با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب پروژکتور با توجه به نیاز نوری گیاه

حتما تاکنون شنیده‌اید که موقع خرید، فروشنده به نیاز نوری گیاه اشاره کند و بگوید این گیاه به نور زیادی احتیاج دارد. اگر درباره نیاز نوری گیاهان اطلاعاتی ندارید قبل از خرید پروژکتورهای رشد گیاه باید از فردی که در این مورد اطلاعات دارد، سوال کنید. چراکه گیاهان مختلف نیاز نوری متفاوتی دارد. مثلاً بعضی از گیاهان سایه‌دوست هستند، بعضی از گیاهان با نور متوسط رشد می‌کنند و برخی از گیاهان برای رشد به آفتاب فراوان نیاز دارند.

اگر از پروژکتورها برای گیاهان آفتاب‌دوست استفاده می‌کنید، باید در مورد توان مصرفی لامپ و مدت زمان روشن بودن آن تحقیق کنید، چون نیاز به روشن بودن مداوم پروژکتور خواهید داشت.

تحقیق درباره طیف نور پروژکتور رشد گیاه هنگام خرید

بعد از مشخص کردن نیاز نوری گیاه خود اکنون باید از خودتان بپرسید، چه طیف نوری می‌تواند نیاز گیاه شما را برطرف کند؟ با نگاه تخصصی به فرآیند رشد گیاهان متوجه می‌شویم که گیاهان مختلف برای رشد به طیف نوری متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال برای گیاهان و درختان باغ، نور آبی و برای درختانی که گل و میوه دارند، نور قرمز و برای رشد گیاهان آپارتمانی نور بنفش مناسب‌تر است. احتمالا با خودتان فکر کرده‌اید باید برای هر گیاه یک پروژکتور مخصوص خریداری کنید. باید بگوییم خیر.

شما می‌توانید با خرید پروژکتورهای فول اسپکتروم که کلیه طول موج‌های مورد نیاز رشد گیاه را ارائه می‌دهد این مشکل را برطرف کنید.

عکس گلدان ها زیر پروژکتورهای رشد گیاه

طول عمر، فاکتور مهم برای خرید پروژکتور رشد گیاه

پروژکتور رشد گیاه نیز مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری دارای عمر مفید است و سرانجام روزی از چرخه استفاده خارج می‌شود. پروژکتورهای رشد گیاه از لحاظ طول عمر متفاوت هستند. مثلاً برخی از آنها ۵۰ هزار ساعت و برخی از آنها تا ۷۰ هزار ساعت کار می‌کند. از آنجایی که کارکرد پروژکتورهای رشد گیاه سبب داغ شدن آنها می‌شود، پس داشتن هیت سینک یا خنک کننده یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند روی طول عمر پروژکتور اثر افزایشی بگذارد. این نکته خصوصا برای پروژکتورهایی که برای گیاهان آفتاب‌دوست تهیه می‌شود، حائز اهمیت بیشتر است.

تاثیر محدوده پوشش نور بر انتخاب و خرید پروژکتور رشد گیاه

نمی‌شود در مورد راهنمای خرید پروژکتور برای رشد گیاه، صحبت کرد و حرفی از محدوده پوشش نور به میان نیاورد. هر چقدر توان پروژکتوری که خریداری می‌کنید، بالاتر باشد، پوشش دهی آن نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین حتماً پیش از خرید در مورد متراژ محیط و توان لامپ بررسی‌های لازم را انجام دهید. همچنین این محدوده پوشش نور به زاویه پرتاب نور نیز بستگی دارد. هرچقدر زاویه پرتو پروژکتور بیشتر باشد، سطح وسیع‌تری را پوشش می‌دهد. به علاوه چون نور خورشید در حالت طبیعی در هر ساعت از شبانه روز با زاویه‌ای متفاوت، تابش می‌کند، بنابراین باید پروژکتورهایی را تهیه کنید که قابلیت تنظیم زاویه تابش را داشته باشند.

خرید پروژکتور رشد گیاه با در نظر گرفتن شدت روشنایی

شدت روشنایی در پروژکتورهای رشد گیاه به فاکتورهای مختلفی از جمله فاصله منبع نور تا سطح و محیط بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما پروژکتورها را برای فضایی می‌خواهید که از نور طبیعی خورشید نیز بهره‌مند است، پس می‌توانید شدت نور پایین‌تری را انتخاب کنید. برعکس اگر پروژکتور در محیطی که فاقد نور طبیعی است استفاده می‌شود، باید شدت روشنایی بیشتری داشته باشد. فاصله پروژکتور تا گیاه نیز روی شدت روشنایی تأثیر می‌گذارد.

اگر پروژکتورهایی با توان پایین را برای گیاه خریداری می‌کنید، باید آنها را در ارتفاع پایین‌تری و در بازه ۴۰ تا ۶۰ سانتی متری گیاه قرار دهید. در حالی که برای پروژکتورهای با شدت روشنایی بیشتر، مجاز به استفاده آنها در فاصله ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر هستید.

فاصله پروژکتور تا گیاه برای تنظیم شدت روشنایی

شار نور، فاکتور اساسی برای انتخاب پروژکتور رشد گیاه

از شار نوری جهت اندازه‌گیری میزان روشنایی استفاده می‌شود. این فاکتور بستگی به عوامل مختلفی از جمله وسعت فضا و جذب نور محیط دارد. این ویژگی روی بسته‌بندی پروژکتورها ذکر می‌شود. میزان مطلوب شار نوری برای اغلب گیاهان در بازه ۷۲۰۰ تا ۷۶۰۰ لومن بر فوت مربع قرار دارد. همچنین میزان شار نوری نباید از مقدار ۲۱۰۰ لومن در فوت به ازای هر متر مربع کمتر شود.

اطلاعات بیشتر در مورد واحد اندازه گیری “لومن” ←

بررسی میزان مصرف برق قبل از خرید پروژکتور رشد گیاه

میزان مصرف برق پروژکتورهای رشد گیاه تحت تأثیر فاکتورهای زیر می‌تواند متغیر باشد که باید به آنها توجه کنید.

  • پروژکتورهایی که نیاز به کابل کشی دارند، هزینه مصرفی آنها افزایش پیدا می‌کند.
  • پروژکتور ال ای دی با ۷۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، می‌تواند در دراز مدت صرفه اقتصادی داشته باشد.

اهمیت قیمت و تاثیر آن بر خرید پروژکتور رشد گیاه

قیمت پروژکتورهای رشد گیاه با توجه به فاکتورهایی از جمله برند، سایز پروژکتور، توان، گارانتی و درجه حفاظت متغیر است. برای خرید پیشنهاد می‌شود از سایت‌هایی که کالاهای با اصالت را با قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی عرضه می‌کنند، خرید نمایید.

تحقیق درباره گارانتی پروژکتور رشد گیاه

گارانتی در راهنمای خرید پروژکتور رشد گیاه مسئله مهمی است. از آنجایی که خرید یک پروژکتور بدون گارانتی، می‌تواند هزینه‌های شما را افزایش دهد، بنابراین حتماً از برندهای معتبر خرید کنید. چون این برندها دارای گارانتی‌های معتبر جهت تعمیر و یا تعویض پروژکتورها هستند.

جمع بندی راهنمای خرید رشد گیاه

برای خرید پروژکتورهای رشد گیاه باید به فاکتورهای گوناگونی از جمله قیمت، گارانتی، شار نوری، طول عمر، میزان روشنایی و نوع گیاه توجه کنید. خرید پروژکتورها از سایت‌های معتبری چون پرتو نور توس با داشتن ضمانت مرجوعی، پشتیبانی قوی، ظاهر و بسته‌بندی مطلوب، کیفیت بالا، برندهای معتبر و متنوع موجب می‌شود تا خرید رضایت بخش و مطمئنی را تجربه نمایند.

پاسخ به سؤالات رایج در خصوص راهنمای خرید پروژکتور رشد گیاه

  1. پروژکتورهای رشد گیاه باید در چه فاصله‌ای از گیاه قرار بگیرند؟

برای پروژکتورهایی که توان آنها پایین است فاصله ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و برای پروژکتورها با توان بالا فاصله‌ای در بازی ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متری مناسب است.

  1. آیا می‌توان از پروژکتورهای رشد گیاه در فضایی که نور طبیعی دارد، استفاده کرد؟

بله، نور پروژکتورها به عنوان مکمل نور خورشید عمل کرده، حتی در باغ و فضای باز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. آیا نور پروژکتورهای رشد گیاه برای انسان مضر است؟

این پروژکتورها هیچ ضرری برای انسان ندارند، فقط جهت ناراحتی که در چشم ایجاد می‌کنند می‌توان از عینک‌های مخصوص، آن هم تنها در برابر نورهای بنفش استفاده کرد.

پرتونورتوس
تحریریه پرتو نور توس

تحریریه ما متشکل از نویسندگان و متخصصان باتجربه در حوزه تجهیزات روشنایی است که تلاش می‌کند با تکیه بر دانش خود کارآمدتریم مطالب را برایتان تولید کنند. کلیه مطالب آموزشی منتشر شده، از بررسی‌های دقیق محصولات تا راهنمای خرید و نکات مفید در وب سایت پرتو نور توس بصورت تخصصی و با هدف افزایش آگاهی و رضایت مشتریان نوشته می‌شود. ما متعهد هستیم که خوانندگان را در مسیر خرید هوشمندانه‌تر راهنمایی کنیم تا تجربه‌ای ماندگار برایشان به ارمغان آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =