راهنمای خرید چراغ

راهنمای خرید انواع پروژکتور رنگی؛ نکات مهم انتخاب پروژکتور رنگی

راهنمای خرید پروژکتور رنگی | نکات مهم انتخاب پروژکتور رنگی

پروژکتورهای رنگی از وسایل نورپردازی محسوب می‌شوند که خصوصاً برای فضاهای بزرگ و نورپردازی‌های خارجی گزینه مناسبی هستند. پروژکتورهای رنگی در کنار نورپردازی، بر جنبه طراحی فضا نیز اثر مثبتی می‌گذارند. در خرید پروژکتورهای رنگی علاوه بر تناسب رنگ با محیط، باید به فاکتورهای دیگری از جمله طول عمر، میزان مصرف برق پرژکتور، شدت نور و بسیاری از فاکتورهای دیگر توجه کرد. پیشنهاد می‌شود تا پایان این مقاله را مطالعه بفرمایید تا در مورد راهنمای خرید پروژکتورهای رنگی اطلاعات جامعی به دست آورید.

ترکیب نوع مناسب پروژکتورهای رنگی، می‌تواند در زیباسازی فضا نقش مؤثری داشته باشد. شاید در نگاه اول انتخاب رنگ پروژکتور به سلیقه شخصی شما بستگی داشته باشد؛ اما باید بگوییم که برای انتخاب رنگ، باید به سایر اِلمان‌های موجود در فضا نیز توجه کنید. مثلاً اگر رنگ نمای ساختمان شما سفید است، می‌توانید از کلیه پروژکتورهای رنگی اعم از آبی، قرمز و سبز برای نورپردازی استفاده کنید. درحالی‌که در استفاده از پروژکتورهای رنگی در نمای قهوه‌ای با محدودیت روبرو هستید. اگر می‌‌خواهید بهترین نتیجه بعد از نورپردازی با پروژکتورهای رنگی حاصل شود، پیشنهاد می‌گردد تا حتماً با طراحان و متخصصان دیزاین در این زمینه مشورت کنید.

فاکتورهای مهم برای خرید چراغ پروژکتور رنگی

پروژکتورهای رنگی دارای انواع مختلفی هستند که توجه به برخی از فاکتورها در راهنمای خرید پروژکتور رنگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید خرید بهتری را انجام دهید.

خرید پروژکتور رنگی  با توجه به نیاز

قبل از خرید پروژکتور رنگی حتماً توجه کنید که پروژکتورها را بر اساس نیاز خود خریداری نمایید. پروژکتورهای رنگی برای مکان‌های مختلفی از جمله باغ، تالارهای عروسی، نمای ساختمان، تزیین آب‌نما و درختان کاربرد دارند. همچنین اگر پروژکتور را جهت رشد گیاه می‌‌خواهید بهتر است به سراغ رنگ آبی یا قرمز بروید که نور متمرکز بهتری برای رشد گیاهان دارند. همچنین به‌جای پروژکتورهای تک‌رنگ، می‌توانید از پروژکتورهای رنگی RGB استفاده کنید. البته این نکته را بدانید که شدت نور خروجی در پروژکتورهای تک‌رنگ بیشتر از پروژکتورهایی آر جی بی است.

بهترین پروژکتور رشد گیاه + معرفی 3 پروژکتور برتر بازار ←

اهمیت توجه به طول عمر در هنگام انتخاب

در مورد طول عمر پروژکتورهای رنگی ال ای دی باید بگوییم که یک پروژه رنگی با کیفیت حدوداً ۵۰ هزار ساعت کار می‌کند. یعنی اگر نصف هر شبانه‌روز روشن باشد، عمر مفید آن حدود ۱۰ سال خواهد بود.

خرید پروژکتور رنگی با در نظر گرفتن رنگ نور

پروژکتورها در دو نوع رنگی و بی‌رنگ در بازار وجود دارند. نوع بی‌رنگ پروژکتورها عموماً آفتابی، مهتابی یخی و مهتابی نچرال هستند که شدت نوردهی آنها از سایر پروژکتورها بیشتر است. علاوه بر این پروژکتورهای رنگی در رنگ‌های قرمز، آبی، سبز، زرد، بنفش، فیروزه‌ای، نارنجی و انبه‌ای در بازار موجود هستند. مثلاً اگر خرید پروژکتور رنگی را برای فضایی که محل برگزاری مهمانی‌های خانوادگی است، می‌خواهید، می‌توانید در کنار رنگ مهتابی از رنگ سبز نیز استفاده نمایید. چنانچه می‌خواهید برای جشن تولد یا دورهمی‌های جوانان از پروژکتور جهت زیباسازی فضا استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های اکتیو چون قرمز بهره بگیرید.

تاثیر شدت نور در انتخاب پروژکتور رنگی

شدت نور در راهنمای خرید پروژکتور رنگی بدین معنی است که باتوجه‌به ابعاد و وسعت فضای موردنظر باید استانداردهای روشنایی آن محیط رعایت شود. شدت نور رابطه مستقیمی با زاویه منعکس کننده نور دارد. مثلاً اگر دو پروژکتور با یک وات در یک فضایی روشن باشند؛ اما زاویه منعکس‌کننده در یکی ۴۰ درجه و در دیگری ۱۰ درجه باشد، آن پروژکتوری که زاویه منعکس‌کننده کمتری دارد، شدت نور بیشتری خواهد داشت.

شدت نور پروژکتور قرمز

تحقیق درباره شار نور در انتخاب پروژکتور رنگی

شار نوری یا لومن، واحدی است برای اندازه‌گیری روشنایی. برای هر محیطی شار نوری متفاوتی نیاز است. مثلاً برای آشپزخانه ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ لومن میزان روشنایی مطلوب محسوب می‌شود. عدد لومن یا شار نوری روی بسته‌بندی انواع پروژکتورها ذکر شده است. البته باید در هنگام خرید به نکاتی از جمله جذب نور، مساحت محیط، ارتفاع لامپ و قدرت پرتاب نور نیز توجه کنید.

لومن چیست؟ + نحوه محاسبه لومن برای هر فضا ←

دقت به میزان مصرف برق در پروژکتور رنگی

پروژکتورهای رنگی ال ای دی مصرف انرژی برق بسیار پایینی دارند و حدود ۷۰ درصد موجب صرفه‌جویی در انرژی می‌شوند. همچنین ازآنجایی‌که عمر مفید این پروژکتورها بالا بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آنها کم است، پس در هزینه‌های مصرفی نیز صرفه‌جویی می‌گردد. علاوه بر این، برای پروژکتورهای رنگی، نیاز به کابل کشی پرقدرت وجود ندارد و با ولتاژ پایین نیز راه‌اندازی می‌شوند.

بررسی درجه حفاظت در هنگام انتخاب و خرید پروژکتور

درجه حفاظت که به آن درجه استاندارد هم گفته می‌شود و با علامت اختصاری IP مشخص می‌شود، نشان‌دهنده این است که پروژکتور در برابر آسیب‌های احتمالی تا چه اندازه‌ای مقاومت دارد. از جمله آسیب‌هایی که احتمال دارد پروژکتورها خصوصاً در فضای باز با آن روبرو شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط جوی نامساعد مثل بارش برف‌وباران
  • نفوذ گردوخاک
  • نفوذ حشرات
  • رطوبت

پروژکتور رنگی زیر باران

اهمیت قیمت در انتخاب پروژکتور رنگی

قیمت پروژکتور رنگی باتوجه‌به فاکتورهای زیر می‌تواند متغیر باشد.

  • برند تولیدکننده
  • توان پروژکتور
  • فروشگاه ارائه‌دهنده
  • داشتن ریموت و قابلیت کنترل از راه دور
  • درجه حفاظت یا مقاومت آن در برابر شرایط جوی و گردوخاک
  • دارابودن ویژگی‌های جلوه‌های رنگی گوناگون

بررسی گارانتی محصول هنگام خرید

گارانتی یکی از موارد مهم است که در راهنمای خرید پروژکتور رنگی باید به آن بپردازیم. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید پروژکتورهای رنگی این است که عمر مفید آنها بالا بوده، بنابراین در بلندمدت در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. چنانچه یک پروژکتور بعد از مدت کوتاهی خراب شود، برای واحدهای اقتصادی، تفریحی و منازل مسکونی مقرون‌به‌صرفه نیست. حتماً در هنگام خرید در مورد ضمانت‌نامه و شرایط گارانتی پروژکتورها از فروشنده سؤال کنید. برای این منظور بهتر است، جهت خرید به سراغ پروژکتورهای برندهای نام‌آشنا بروید.

پروژکتورهای رنگی در کنار پروژکتورهای آفتابی و مهتابی می‌تواند جلوه زیبایی به فضا ببخشند. برای خرید پروژکتورها باید به عواملی از جمله شار نوری، گارانتی، درجه حفاظت، میزان مصرف پروژکتور، نیاز محیط و شدت نور توجه کنید. برای اینکه بهترین نتیجه از نصب پروژکتورها در فضا حاصل شود، بهتر است با یک طراح نورپردازی در این زمینه مشورت کنید.

پاسخ به سؤالات رایج راهنمای خرید پروژکتور رنگی

1. پروژکتورهای رنگی برای چه محیطی مناسب هستند؟

پروژکتورهای رنگی جنبه دکوراتیو دارند و برای تزیین آب‌نما، درختان، نمای ساختمان، هتل، باغ و تالار عروسی گزینه مناسبی هستند.

2. برای رشد گیاه چه پروژکتور رنگی بهتر است؟

بهترین پروژکتورهای رنگی که نور متمرکز قوی برای رشد گیاه ایجاد می‌کنند، رنگ‌های قرمز و آبی هستند که ترکیب آنها رنگ بنفش را حاصل می‌کند.

3. در هر محیط چه تعداد پروژکتور لازم است؟

برای هر محیطی تعداد پروژکتورها بستگی به عواملی از جمله مساحت، اجسام تیره که جذب نور دارند و فاصله پروژکتورها تا زمین بستگی دارد.

پرتونورتوس
تحریریه پرتو نور توس

تحریریه ما متشکل از نویسندگان و متخصصان باتجربه در حوزه تجهیزات روشنایی است که تلاش می‌کند با تکیه بر دانش خود کارآمدتریم مطالب را برایتان تولید کنند. کلیه مطالب آموزشی منتشر شده، از بررسی‌های دقیق محصولات تا راهنمای خرید و نکات مفید در وب سایت پرتو نور توس بصورت تخصصی و با هدف افزایش آگاهی و رضایت مشتریان نوشته می‌شود. ما متعهد هستیم که خوانندگان را در مسیر خرید هوشمندانه‌تر راهنمایی کنیم تا تجربه‌ای ماندگار برایشان به ارمغان آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 20 =