راهنمای خرید چراغ

راهنمای خرید چراغ خطی؛ چگونه بهترین چراغ خطی را بخریم؟

راهنمای خرید چراغ خطی؛ چگونه بهترین چراغ خطی را بخریم؟

چراغ‌های خطی یکی از متداول‌ترین انواع چراغ‌ها هستند که خصوصاً در نورپردازی مدرن به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. البته برای خرید چراغ خطی مناسب، باید فاکتورهای متفاوتی را صرف‌نظر از فضا و محیط در نظر بگیرید. اینکه چراغ خطی را برای فضای داخل یا خارج از ساختمان می‌خواهید، شکل هندسی چراغ خطی، نحوه نصب آن و بسیاری از فاکتورهای دیگر در انتخاب و خرید چراغ خطی دخیل است. ازاین‌رو در این مقاله از پرتو نور توس تصمیم داریم تا راهنمای خرید چراغ خطی را به‌صورت اجمالی بیان کنیم.

فاکتورهای مهم برای خرید چراغ خطی

ازآنجایی‌که نورپردازی هر فضایی جزء آن دسته از هزینه‌هایی است که یک بار انجام می‌شود و برای سالیان سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس انتخاب یک چراغ مناسب حائز اهمیت است. یکی از چراغ‌های پرکاربرد برای روشنایی فضا چراغ‌های خطی است. در ادامه فاکتورهای مهم برای خرید چراغ خطی را بیان می‌کنیم.

انتخاب رنگ چراغ خطی بر اساس نیاز

در خرید چراغ خطی، مهم‌ترین نکته رنگ چراغ‌های خطی است. قطعاً بهترین رنگ برای نورپردازی‌های ساده، استفاده از رنگ‌های مهتابی، آفتابی و یخی است. درحالی‌که در نورپردازی دکوراتیو تنوع رنگی بیشتری نیاز دارید. البته در نورپردازی دکوراتیو باید به رنگ نور متناسب با محیط نیز توجه کنید. مثلاً بهره‌گیری از رنگ قرمز در فضای داخلی کتابخانه مناسب نیست.

خرید با درنظرگرفتن جنس بدنه

جنس بدنه در اغلب چراغ‌های خطی از پلاستیک یا آلومینیوم اکسترود است. استفاده از فلز آلومینیوم اکسترود در بدنه چراغ‌های خطی، باعث می‌شود تا انتقال حرارتی در همه جهات انجام شود و این‌گونه گرمای چیپ به بهترین شکل ممکن به بیرون هدایت می‌گردد. این انتقال حرارت مناسب از طریق بدنه به بیرون، می‌تواند بر طول عمر چراغ‌های خطی بیفزاید. همچنین آلومینیوم اکسترود، در مقابل نفوذ گردوغبار مقاومت بسیاری دارد. شایان ذکر است محصولات سایت پرتو نور توس با جنس بدنه آلومینیوم دایکاست عرضه می‌شود.

استفاده از چراغ خطی روکار در راه پله

استفاده از چراغ خطی روکار

توجه به وات و تأثیر آن بر انتخاب چراغ خطی

مهم‌ترین نکته که هنگام خرید یک چراغ خطی باید به آن توجه کنید، وات است. اما چرا این فاکتور تا این حد مهم است؟ توان چراغ خطی تاثیر مستقیم بر مصرف انرژی و روشنایی آنها دارد. به  زبان ساده‌تر هرچه توان یک چراغ خطی بیشتر باشد مصرف انرژی بیشتری دارد و روشنایی آن نیز بیشتر خواهد بود. توان چراغ خطی باید با توجه به فضای موردنظر خریداری شود. شنایی بخش‌های مختلف یک آپارتمان 150 متری، از چراغ خطی مدل ویان استفاده کنیم ، باید به شکل زیر اقدام کنیم:

  • پذیرایی دو چراغ ۹۰ وات 
  • اتاق‌خواب ۴۵ وات 
  • سرویس بهداشتی ۲۰ وات 
  • آشپزخانه ۷۰ وات 
  • انباری ۱۲ وات

نکته: به دلیل ثابت بودن توان چراغ‌های خطی مجموعه پرتو نور توس در بازه 185 تا 245 ولت، در صورت رخ دادن نوسان برق و افت ولتاژ، شاهد کاهش روشنایی چراغ نخواهید بود.

تحقیق درباره گارانتی

یکی دیگر از نکات مهم که در راهنمای خرید چراغ خطی باید به آن اشاره شود، تحقیق در مورد گارانتی محصول است. ابتدا باید بگوییم که گارانتی به معنای این نیست که محصول خریداری شده تا ابد کار کند، بلکه هر محصولی یک عمر مفیدی دارد. نکته دیگر در مورد گارانتی این است که مطمئن شوید محصول خریداری شده دارای گارانتی تعویض یا تعمیر است. گارانتی تعویض از مزیت بیشتری برخوردار بوده و شما اطمینان حاصل می‌کنید که در صورت خرابی، شرکت محصول را طی مدت‌زمان گارانتی شده، تعویض می‌کند. ما برای محصولات خود در شرکت پرتو نور توس گارانتی 12 ماهه تعویض در نظر گرفته‌ایم. 

توجه به فلیکر دار بودن یا نبودن چراغ خطی

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید چراغ خطی، توجه به آنتی فلیکر بودن آن‌ها است. اما فلیکر چیست؟ فلیکر به نوسانات سریع و مکرر در شدت نور چراغ خطی گفته می‌شود. اگرچه این نوسانات با چشم غیر مسطح به سختی دیده می‌شود اما می‌تواند تاثیرات مخربی بر سلامتی و راحتی چشم افراد داشته باشد. به همین دلیل توجه به این نکته که چراغ بدون فلیکر باشد بسیار مهم است. چراغ‌های خطی با کیفیت بدون فلیکر هستند. بنابراین قبل از خرید چراغ خطی این مورد را بررسی کنید. 

اهمیت کیفیت قطعات و مواد اولیه استفاده شده در ساخت چراغ خطی

توجه به کیفیت قطعات و مواد اولیه استفاده شده در ساخت چراغ خطی نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید چراغ خطی است. این فاکتور می‌تواند روی دوام و طول عمر چراغ‌ها تاثیر گذار باشد. کیفیت قطعات مورد استفاده برای تولید چراغ‌های خطی تا حد زیادی به برند آن چراغ بستگی دارد. مثلاً شرکت‌هایی که روی کیفیت قطعات، کنترل دقیق‌تری دارند و این ویژگی را تضمین می‌کنند، انتخاب مناسبی برای خرید هستند.

متاسفانه در بازار پر رقابت امروز، تمام تولیدکنندگان از موارد مرغوب استفاده نمی‌کنند. پرسش و پاسخ ما از متخصصین و فروشندگان تجهیزات روشنایی نشان می‌دهد برهی از تولیدکنندگان از مواد پتروشیمی دست دوم برای تولید چراغ‌های خطی استفاده می‌کنند. این در حالی است که برخی از تولیدکنندگان چراغ خطی، مثل پرتو نور توس برای تولید محصولات خود از پتروشیمی کره‌ای استفاده می‌کنند. علاوه بر این دیفیوزر پلی‌کربنات و گپ‌های انتهایی از جنس ABS نیز از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد محصولات این شرکت است که کیفیت چراغ‌های خطی پرتو نور توس را تضمین می‌کند. 

استفاده از چراغ خطی توکار در محیط کاری

استفاده از چراغ خطی توکار

خرید چراغ خطی با درنظرگرفتن سهولت نصب

چراغ‌های خطی از نظر نصب به سه دسته چراغ خطی توکار، چراغ خطی روکار و آویز طبقه‌بندی می‌شوند. در هنگام خرید چراغ‌های خطی با توجه‌ به شرایط نصب و محیطی که برای چراغ‌ها در نظر گرفته‌اید، خرید را انجام دهید. به‌هرحال نصب پازلی، بدون کوچک‌ترین زحمتی انجام می‌شود و با کاهش خطاهای نصب، بر عمر مفید لامپ می‌افزاید.

بررسی سایز چراغ خطی در هنگام انتخاب و خرید

سایز چراغ‌های خطی را باید با توجه‌ به دو فاکتور محل نصب چراغ‌ها و نوع نورپردازی تعیین کنید. پس حتماً پیش از خرید با یک متخصص نورپردازی یا کارشناسان ما در سایت پرتو نور توس کمک بگیرید و باتوجه‌به فضا و سایر اِلمان‌های موجود، سایز چراغ خطی را انتخاب کنید.

اهمیت قیمت در انتخاب چراغ خطی 

قیمت در انتخاب و خرید چراغ خطی مثل همه محصولاتی که خریداری می‌شود، موردتوجه است. نکته مهم این است که قیمت باید باتوجه‌به کیفیت، مطلوب و مناسب باشد. اینکه برخی از برندها قیمت پایین‌تری ارائه می‌کنند، دلیل آن عدم پشتوانه کالایی است. یعنی محصول آنها صددرصد تولید شرکت نیست، بلکه یا قطعات را از سایر کشورها وارد می‌کنند یا از شرکت‌های مختلف داخلی، تهیه و مونتاژ می‌کنند. درحالی‌که استراتژی ما این است که محصولی صددرصد ساخت شرکت خود را عرضه کنیم و این‌گونه پشتوانه کالایی داشته باشیم. این فاکتور روی قیمت و در نهایت کیفیت محصولی که ارائه می‌شود، تأثیرگذار است.

جمع‌بندی راهنمای خرید چراغ خطی

وقتی در مورد راهنمای خرید چراغ خطی صحبت می‌کنیم، باید به فاکتورهایی مثل قیمت، گارانتی، توان چراغ، شدت روشنایی، جنس بدنه، کیفیت قطعات، سایز، فلیکر بودن یا نبودن چراغ خطی اشاره کنیم. جهت خرید انواع چراغ خطی در سایزها و زیرشاخه‌های مختلف با داشتن گارانتی تعویض، ظاهر زیبا، قابلیت رقابت با کالاهای خارجی و کیفیت بالا می‌توانید از طریق سایت پرتو نور توس اقدام نمایید.

 

پاسخ به سؤالات رایج در خصوص راهنمای خرید چراغ خطی

  1. گارانتی تا چه میزان روی انتخاب چراغ خطی مؤثر است؟ 

گارانتی به دو صورت تعویضی و تعمیری ارائه می‌شود که گارانتی تعویض بهتر است.

  1. بدنه چراغ‌های خطی بهتر است آلومینیوم اکسترود باشد یا پلاستیکی؟

بدنه آلومینیوم اکسترود به دلیل انتقال حرارت در همه جهات و عدم نفوذپذیری آب گزینه مناسب‌تری است.

پرتونورتوس
تحریریه پرتو نور توس

تحریریه ما متشکل از نویسندگان و متخصصان باتجربه در حوزه تجهیزات روشنایی است که تلاش می‌کند با تکیه بر دانش خود کارآمدتریم مطالب را برایتان تولید کنند. کلیه مطالب آموزشی منتشر شده، از بررسی‌های دقیق محصولات تا راهنمای خرید و نکات مفید در وب سایت پرتو نور توس بصورت تخصصی و با هدف افزایش آگاهی و رضایت مشتریان نوشته می‌شود. ما متعهد هستیم که خوانندگان را در مسیر خرید هوشمندانه‌تر راهنمایی کنیم تا تجربه‌ای ماندگار برایشان به ارمغان آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =