آموزش تجهیزات روشنایی, دانستنی‌ها

لیست تجهیزات موردنیاز نورپردازی هیئت برای محرم

نورپردازی در هیئت‌های محرم

با نزدیک‌شدن به ایام عزاداری و سوگواری اباعبدالله و با فرارسیدن ماه محرم و صفر، بسیاری از اماکن مذهبی و مسجدها حتی منازل شخصی و آپارتمان‌ها برای ورود به این ماه در پی تدارکاتی هستند که نورپردازی یکی از آنها است. این اقدامات در واقع سبب آمادگی روحی و معنوی برای ورود به این ماه عزیز صورت می‌گیرد و موجب شناخت وقایع رخ‌داده و درک عظمت این ماه و تأثیرپذیری سازنده آن برای بهبود سطح زندگی در ابعاد مختلف انجام می‌شود.

 یکی از فعالیت‌های بسیار مؤثر در این حوزه، استفاده از تجهیزات نورپردازی محرم است که می‌توانید برای مسجد آرایی، محله آرایی و… از آنها استفاده کنید. به همین منظور در این مطلب تصمیم داریم به معرفی تعدادی از تجهیزات مناسب برای نورپردازی ماه محرم بپردازیم. تا بتوانید از میان انواع و اقسام این محصولات، گزینه مناسب را به‌تناسب نیاز، سلیقه و بودجه خود انتخاب کرده و برای ایجاد فضای معنوی در محیط‌های مختلف مذهبی از آنها استفاده کنید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

 چرا نورپردازی در مراسمات محرم مهم است؟

 نورپردازی هیئت، امامزاده‌ها، حسینیه‌ها، مساجد، تکیه‌ها و… در برگزاری هیئت‌های عزاداری موضوعی بسیار حائز اهمیت است. هدف از نورپردازی تنها روشن‌کردن محل برگزاری هیئت نیست. بلکه نور و المان‌های نوری نقش مهمی در ایجاد احساس معنویت در افراد ایفا می‌کند. همان‌طور که با پوشیدن لباس‌های مشکی احساس غم و اندوه می‌کنیم، با نورپردازی‌های مذهبی نیز احساس غم و ناراحتی، توأم با حس معنویت و آرامش، در افراد ایجاد می‌شود.

اهمیت نورپردازی در مراسمات محرم

در حقیقت نورپردازی فضاهای مذهبی علاوه بر اینکه باعث جذابیت هرچه بیشتر محل برگزاری عزاداری‌ها  و هیئت‌ها می‌شود، حس معنویت، آرامش و برقراری ارتباط بهتر با محیط را در پی دارد. به‌طورکلی از مهم‌ترین اهداف تجهیزات نورپردازی محرم می‌توانیم به ایجاد نور کافی در فضا، ایجاد حس امنیت و آرامش بیشتر در مکان برگزاری مراسم، ایجاد فضای معنوی و روح‌بخش و در نهایت ایجاد جلوه‌های منحصربه‌فرد بصری اشاره داشته باشیم.

تجهیزات موردنیاز نورپردازی هیئت محرم

مزین ساختن اماکن مذهبی و مساجد در ماه‌های محرم و صفر و ایام عزاداری شیعیان با نورپردازی و استفاده از انواع و اقسام لامپ‌ها و اکسسوری‌های عاشورایی، از گذشته تاکنون همواره از رسوم مسلمانان بوده و است.

به همین منظور، صنایع مختلف در کشور در حوزه تولید انواع و اقسام تجهیزات نورپردازی ماه محرم فعالیت می‌کنند و با تولید و عرضه تجهیزات روشنایی متنوع، از جمله لامپ‌های معمولی، گازی، فانوس، مشعل، انواع ریسه، لامپ و  پروژکتور ال ای دی و… در سایزها و اندازه‌های مختلف، در تلاش هستند تا نیاز مخاطبان را به این محصولات به طور کامل برطرف کنند. از کاربردی‌ترین انواع تجهیزات موردنیاز نورپردازی هیئت محرم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

1. لامپ‌های LED مخصوص نورپردازی هیئت عزاداری

 لامپ‌های ال‌ای‌دی یکی از انواع تجهیزات نورپردازی به شمار می‌روند که به دلیل ویژگی‌های متمایز و منحصربه‌فردی که دارند در مقایسه با لامپ‌های معمولی، به شکل ویژه‌ای موردتوجه قرار گرفته‌اند. این لامپ‌ها از نظر مصرفی در مقایسه با سایر محصولات، مصرف برق بسیار کمتری دارند. همچنین امکان تولید آنها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و متنوع فراهم است.

 در تجهیزات نورپردازی ماه محرم اغلب از لامپ‌های ال‌ای‌دی در رنگ‌های سبز و قرمز استفاده می‌شود که هارمونی مناسبی با فضای خاص عزاداری ایجاد می‌کنند. بر خلاف تصور غلط بسیاری از افراد، کم‌مصرف بودن این لامپ‌ها به معنای کم‌نور بودن آن‌ها نیست. بلکه این لامپ‌ها باتوجه‌به نوع کاربردی که در صنعت نورپردازی دارند در طیف روشنایی کم تا زیاد به تولید می‌رسند.

2. پروژکتورهای مخصوص نورپردازی محرم

وجود نور کافی و مناسب در محل برگزاری مراسم مذهبی، اهمیت ویژه‌ای دارد. ازاین‌رو یکی از مناسب‌ترین تجهیزات نورپردازی محرم، پروژکتورهای مخصوص هیئت هستند. پروژکتورهای نورپردازی محرم از نوع ال‌ای‌دی بوده و از نور کافی و مصرف برق کمی برخوردارند؛ بنابراین با کمک آن‌ها می‌توانید فضاهای وسیع و گسترده را به‌راحتی روشن کنید؛ اما هزینه کمی بابت مصرف انرژی بپردازید. علاوه‌برآن پروژکتورها معمولاً عمر و دوام بسیار زیادی دارند.

پروژکتورهای مخصوص نورپردازی محرم

 به همین علت هزینه نگهداری آنها بسیار کم است. جالب است بدانید که پروژکتورهای مخصوص هیئت به طور متوسط ۷۰ هزار ساعت عمر می‌کنند و ازاین‌رو یکی از بهترین گزینه‌ها برای نورپردازی فضاهای مذهبی به شمار می‌روند. انواع پروژکتورهای نورپردازی محرم در رنگ‌های سبز و قرمز به تولید می‌رسند و تنوع در توان‌های آنها بسیار است.

 مجموعه پرتو نور توس، خانواده‌ای جامع و کامل از انواع پروژکتورهای رنگی در توان‌های مختلف از جمله ۲۰۰ وات، ۱۵۰ وات، ۷۵ وات، ۱۰۰ وات، ۵۰ وات، ۳۰ وات و ۳۰۰ وات را تولید کرده و آنها را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت انواع محصولات این مجموعه را ببینید و در صورت تمایل، محصول موردنیاز خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهید.

پروژکتور رنگی سبز 200 وات مدل هانیس
1,298,000 تومان
پروژکتور رنگی سبز 75 وات مدل هانیس
385,000 تومان
پروژکتور رنگی قرمز 300 وات مدل هانیس
1,980,000 تومان
پروژکتور رنگی قرمز 50 وات مدل هانیس
308,000 تومان

 

3. چراغ‌های سنتی مخصوص محرم

روشن‌کردن چراغ‌های سنتی مخصوص محرم از جمله فانوس‌ها و مشعل‌ها، برای ایجاد حالتی روحانی و معنوی در یک مراسم، راهکاری بسیار کاربردی است. چراکه این محصولات با ایجاد فضایی آرام، به آرامش جسم، روح و ذهن افراد کمک می‌کنند. در گذشته فانوس‌ها و مشعل‌ها منبع اصلی نور محسوب می‌شدند؛ اما در دوران مدرن امروزی، از این تجهیزات به‌عنوان لوازم تزیینی و دکوراتیو استفاده می‌شود.

همچنین به دلیل برخورداری از ویژگی‌های مثبت از جمله ایجاد آرامش، استفاده از آنها در محیط‌های مختلف از جمله هیئت‌های مذهبی بسیار رواج دارد. انواع فانوس‌ها و مشعل‌ها در اندازه‌های مختلف و اشکال متنوع به تولید می‌رسند و رنگ‌بندی‌های مختلفی دارند.

بنابراین انواع سلیقه‌ها را به‌خوبی پوشش می‌دهند. اگر برای ایجاد جذابیت‌های بصری بیشتر و ایجاد حس آرامش و معنویت در مراسم عزاداری به دنبال تجهیزات روشنایی مناسب هستید، فانوس‌ها و مشعل‌های سبز و قرمز گزینه‌ای بسیار کاربردی و مناسب محسوب می‌شوند.

4. چراغ ریسه ماه محرم

 ریسه ماه محرم یکی از بهترین گزینه‌ها برای نورپردازی و مزین سازی محیط‌های مختلف از جمله مساجد، تکیه‌ها، حسینیه‌ها و حتی روضه‌های خانگی است که نقش ویژه‌ای در ایجاد حس و حالی متناسب با این ایام ایفا می‌کند. انواع ریسه ماه محرم در رنگ‌های قرمز، سبز و گهگاه سفید به تولید می‌رسند و یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات نورپردازی ماه محرم محسوب می‌شوند.

 این محصولات به‌صورت فلکسی، ریسه نواری، و به‌صورت دو لاین، سه لاین و ریسه ال‌ای‌دی تولید و عرضه می‌شوند. ریسه‌های محرمی برای فضاسازی کوچه، حیاط منزل و سایر اماکنی که قصد دارید در آنها مراسم عزاداری و سوگواری برگزار کنید مناسب هستند. نکته مثبت دیگری که در مورد این محصولات وجود دارد امکان خرید آنها در طرح‌ها و متراژهای مختلف است. ریسه‌های محرمی نصب بسیار ساده و کاربری فوق‌العاده آسانی دارند.

ریسه ماه محرم

جمع‌بندی لیست تجهیزات هیئت محرم

 در این مقاله در مورد اهمیت نورپردازی در مراسم مذهبی و تجهیزات نورپردازی محرم صحبت کردیم. همچنین نقش این محصولات را در ایجاد فضای مناسب و روح‌بخش در هیئت‌های عزاداری مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد دارید در مسجد محله، خانه یا هر محیط دیگری اقامه عزا کرده و در ایام سوگواری اباعبدالله هیئت‌های عزاداری راه‌اندازی کنید نقش نورپردازی و فضاسازی را جدی بگیرید.

 به همین منظور توصیه می‌کنیم با بهره‌مندی از انواع و اقسام تجهیزات نورپردازی از جمله فانوس‌ها، مشعل‌ها، ریسه‌ها، پروژکتورهای بزرگ و لامپ‌های ال‌ای‌دی در رنگ‌های سبز، قرمز و… فضایی جذاب، آرامش‌بخش و معنوی برای عزاداران ایجاد کنید و به‌این‌ترتیب در ثواب عزاداری آنها شریک شوید. اگر مایلید تجهیزات نورپردازی محرم خریداری کنید پیشنهاد می‌کنیم به مجموعه پرتو نور توس مراجعه کرده و انواع و اقسام این تجهیزات را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از این مجموعه بخواهید.

پرتونورتوس
تحریریه پرتو نور توس

تحریریه ما متشکل از نویسندگان و متخصصان باتجربه در حوزه تجهیزات روشنایی است که تلاش می‌کند با تکیه بر دانش خود کارآمدتریم مطالب را برایتان تولید کنند. کلیه مطالب آموزشی منتشر شده، از بررسی‌های دقیق محصولات تا راهنمای خرید و نکات مفید در وب سایت پرتو نور توس بصورت تخصصی و با هدف افزایش آگاهی و رضایت مشتریان نوشته می‌شود. ما متعهد هستیم که خوانندگان را در مسیر خرید هوشمندانه‌تر راهنمایی کنیم تا تجربه‌ای ماندگار برایشان به ارمغان آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *